Aktuálně

7. 4. 2015 10:21

ČR pokračuje v budování dálnic, premiér Sobotka a ministr Ťok dnes zahájili stavbu dalších úseků D3

Premiér Bohuslav Sobotka společně s ministrem dopravy Danem Ťokem zahájil výstavbu dvou nových úseků dálnice D3, 7. dubna 2015.
Premiér Bohuslav Sobotka společně s ministrem dopravy Danem Ťokem zahájil výstavbu dvou nových úseků dálnice D3, 7. dubna 2015.
Po několika letech stavebního útlumu se na českých dálnicích začíná stavět. Předseda vlády Bohuslav Sobotka dnes společně s ministrem dopravy Danem Ťokem, náměstkyní rakouského spolkového ministra dopravy Urschulou Zechner a dalšími hosty slavnostně zahájili výstavbu dvou úseků dálnice D3, stavby Borek – Úsilné a Veselí nad Lužnicí – Bošilec.

Obě zahájené stavby na dálnici D3, mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a mezi Borkem a Úsilným, by měly být dány do provozu za tři roky, tj. v březnu 2018, a proti předpokládané ceně o cca polovinu levněji. Pětikilometrová stavba z Veselí nad Lužnicí byla vysoutěžena za 635 milionů korun, tříkilometrová stavba z Borku za částku 718 milionů korun (částky bez DPH).

„Zrychlení výstavby páteřních komunikací, zejména přeshraničních spojení je dalším krokem v naplňování priorit vlády. Jen v roce 2015 by měly být zahájeny stavby 125 kilometrů vyšších tříd, v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury je letos připraveno pro čerpání až 94 miliard korun.  Dálnice D3 je strategickou komunikací, která má do budoucna propojit Prahu a Linec, tedy Českou republiku s Rakouskem. Současně chceme více investovat do rekonstrukce silnic nižších tříd. Proto vláda vyčlení v roce 2015 4,5 mld. korun pro kraje, aby mohly urychlit opravy silnic 2. a 3. tříd,“ uvedl premiér Bohuslav Sobotka.

Jedním z klíčových úkolů rezortu pro další období je závazek České republiky dokončit dálniční spojení s Rakouskem. U našich jižních sousedů je v pohybu také příprava stavby tzv. severní dálnice A5 mezi Schrickem a Poysbrunnem směrem na Mikulov – a stále platí, že Česká republika plánuje spojení s Vídní čtyřpruhovou silnicí. Dálnici S10 z Lince pak kolegové z Rakouska plánují dokončit severně od Freistadtu. „Svou rakouskou kolegyni jsem dnes znovu ubezpečil o tom, že výstavba dálnic a klíčových silnic v České republice bude v dalším období akcelerovat. Dnešní start stavebních prací na dvou úsecích D3, pětikilometrového úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec a tříkilometrového úseku Borek – Úsilné, je v tomto směru skvělou zprávou, a rozhodně ne poslední,“ řekl Ťok.

Už minulý týden byla zahájena další důležitá stavba na rychlostní silnici R4 ze Skalky ke křižovatce u Příbrami, u níž se společně s R7 uvažuje o rehabilitaci tzv. PPP projektů. „Konferenci věnovanou PPP projektům připravujeme ve spolupráci s Asociací pro rozvoj infrastruktury 16. dubna ve Slovanském domě v Praze. Společně s novým vedením ŘSD se snažíme dohnat skluz za minulá období. Letos zahájíme stavby 125 km silnic vyšších tříd, tedy dálnic, rychlostních silnic nebo silnic I. tříd, a v roce 2016 dokonce více než 200 km silnic,“ uzavřel ministr Ťok, který znovu připomenul také důležitou metodiku pro zadávání dopravních staveb formou Design-Build připravenou SFDI. Ta může u vhodných staveb výrazně snížit vady projektové dokumentace a zrychlit přípravu projektu.

Silniční stavby s předpokládaným zahájením realizace v roce 2015

Délka v km

I/22 Strakonice 1,5
I/34 Božejov - Ondřejov – Pelhřimov 5,4
I/26 Staňkov přeložka 3,0
I/62 Děčín – Vilsnice 1,8
I/14 Kunratice - Jablonec nad Nisou 2,6
I/53 Lechovice, obchvat 4,4
I/38 Znojmo obchvat II 3,4
I/49 Vizovice – Lhotsko 2,3
I/11 Opava severní obchvat - východní část 1,5
I/68 Třanovice – Nebory 6,1
I/35 Valašské Meziříčí – Lešná 3. etapa 0,7
I/37 Pardubice – Trojice 1,0
I/35 Rožnov pod Radhoštěm – křižovatka 1,4
I/2 Kutná Hora most ev. č. 2-013 0,2
I/26 Plzeň most ev. č. 26-009..1,2 (Letná) 0
I/35 Zubří křižovatka se sil. III/01877 0,5
I/38 Nová Ves, most ev. č. 38-034 přes trať ČD 0,4
I/38 Malín, rekonstrukce mostu ev. č. 38-042 0,1
I/19 Žďár nad Sázavou - Mělkovice, přeložka 0,9
R1 510 Satalice – Běchovice 3,8
R4 Skalka – křiž. II/118 4,8
R7 Postoloprty – MÚK Bitozeves 3,8
R49 Hulín – Fryšták 17,3
D1 0137 Přerov – Lipník 14,3
D3 0308C Veselí nad Lužnicí – Bošilec 5,1
D3 0309/I Bošilec – Ševětín 8,1
D3 0309/II Ševětín – Borek 10,7
D3 0309/III Borek – Úsilné 3,2
D1 modernizace – úsek 03, EXIT 29 Hvězdonice - EXIT 34 Ostředek 4,6
D1 modernizace – úsek 18, EXIT 134 Měřín – EXIT 141 V. Meziříčí západ 7,2
D1 modernizace – úsek 25, EXIT 178 Ostrovačice – EXIT 182 Kývalka 3,6

 

Silniční stavby s předpokládaným zprovozněním v roce 2015

Délka v km

I/37 Chrudim obchvat úsek Medlešice – I/17 5,9
I/11 Mokré Lazce - hranice okresů Opava Ostrava 9,8
R1 ul. Na Radosti napojení na SOKP 1,0
R6 Lubenec - Bošov 4,1
R35 MÚK Opatovice, dostavba estakády* 4,2
R46 – MÚK Vranovice - Kelčice MÚK Brodek u Prostějova 0,9
D1 modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava 8,5
D1 modernizace - úsek 21, EXIT 153 Lhotka – EXIT 162 Velká Bíteš 9,1

* v roce 2015 dojde k dokončení stavby, zprovoznění však bude možné až po dokončení navazujících úseků

Zdroj: Ministerstvo dopravy

vytisknout   e-mailem   Facebook   síť X

Fotogalerie

Související zprávy

Fotogalerie [F] fotogalerie