Úřad vlády nově přechází na doménu vlada.gov.cz. Více informací

Archiv zpráv minulých vlád

Stránka byla přesunuta do archivu

19. 12. 2016 16:37

Vláda schválila Akční plán boje s korupcí na rok 2017

Akční plán předložil ministr pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu Jan Chvojka. Vládu také seznámil s pěti poslaneckými návrhy zákonů.

Akční plán boje s korupcí na rok 2017:
Cílem Akčního plánu je dokončení legislativního procesu u již započatých úkolů a stanovení nelegislativních úkolů krátkodobějšího charakteru v jednotlivých prioritních oblastech, které byly vymezeny Vládní koncepcí boje s korupcí na léta 2015 až 2017. Jedná se o tyto prioritní oblasti:
-              výkonná a nezávislá exekutiva,
-              transparentnost a otevřený přístup k informacím,
-              hospodárné nakládání s majetkem státu,
-              rozvoj občanské společnosti.
Úkoly vytyčené pro rok 2017 vycházejí z Programového prohlášení vlády, mezinárodních závazků České republiky a zároveň reagují na aktuální společenskou situaci. Vedle definování věcných a obsahových mantinelů konkrétních protikorupčních opatření je též stanovena jasná odpovědnost (gesce/spolugesce) jednotlivých rezortů za plnění stanovených úkolů.
Vyhodnocení naplňování cílů stanovených v Akčním plánu bude provedeno do konce března 2018, a to na základě zpráv jednotlivých rezortů. Monitoring průběžného plnění úkolů a výměna informací bude probíhat především v rámci platformy Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí, pracovních komisí předsedy Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí a Mezirezortní koordinační skupiny pro boj s korupcí.

Návrh poslanců Aleny Nohavové, Marty Semelové, Hany Aulické Jírovcové a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 975):
Cílem předloženého návrhu zákona je podle navrhovatelů umožnit regulaci soukromých škol z hledisek kapacity i oborové potřebnosti, a to změnou podmínek jejich dotování tak, aby nastavené parametry lépe definovaly podporu pouze takovým soukromým školám, které představují buď svou nadstandardní kvalitou nebo svým odborným zaměřením lepší variantu ke školám zřizovaným státem nebo územními samosprávnými celky, nebo doplnění chybějícího potřebného segmentu škol zřizovaných státem nebo územními samosprávnými celky.
Vláda zaujala k návrhu nesouhlasné stanovisko.

Návrh poslanců Jana Volného, Jaroslava Faltýnka, Karla Šidla, Karla Fiedlera, Františka Laudáta, Adolfa Beznosky, Jaroslava Klašky, Milana Brázdila, Miloslavy Rutové a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 976):
Cílem návrhu zákona je rozšířit výjimku z povinného vyloučení účastníka zadávacího řízení, který je akciovou společností nebo má obdobnou právní formu a který nemá výlučně zaknihované akcie tak, aby se vztahovala nejen na akciové společnosti ve výlučném vlastnictví obcí a krajů, ale rovněž na akciové společnosti ve výlučném vlastnictví státu.
Vláda k návrhu nezaujala žádné stanovisko.

Návrh poslanců Heleny Válkové, Jitky Chalánkové, Pavly Golasowské, Miloslavy Rutové, Jany Hnykové, Hany Aulické Jírovcové a Radky Maxové na vydání zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s problematikou umisťování dětí s nařízenou ústavní výchovou do školských zařízení, zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a další související zákony, a zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů (sněmovní tisk č. 977):
Cílem návrhu je vrátit se ke stavu, který platil do konce roku 2013, tedy kdy o umístění dítěte do konkrétního školského zařízení rozhodovaly diagnostické ústavy. Za tím účelem se navrhuje změnit odst. 4 § 971 občanského zákoníku a navrátit § 5 zákona č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, do znění účinného do konce roku 2013. Toto ustanovení (§ 5) zákona o výkonu ústavní výchovy současně se navrhuje rozšířit o pravidla týkající se umísťování do konkrétního zařízení, která jsou aktuálně obsažená v občanském zákoníku v § 971 odst. 4 (pravidlo, že dítě je umístěno co nejblíže bydlišti rodičů, a že je při výběru zařízení nutné přihlédnout k zájmům dítěte). Navrhuje se v odstavci 8 bodě b) nahradit výraz „v péči kojeneckého ústavu“ výrazem „v péči dětského domova pro děti do 3 let věku“, neboť tento termín zná a používá zákon č. 372/2011 Sb., zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů.
Vláda k návrhu nezaujala žádné stanovisko.

Návrh poslanců Jiřího Miholy, Pavla Bělobrádka, Mariana Jurečky, Daniela Hermana a dalších na vydání zákona o turistických značených trasách (sněmovní tisk č. 982):
Cílem návrhu zákona je zakotvit systém turistického značení Klubu českých turistů, který je evropským unikátem. Podle předkladatelů jsou dosavadní instrumenty právní ochrany, kterých by bylo možno v této oblasti využít, roztříštěné, neúplné a nepřehledné, a proto navrhují, aby nejdůležitější z nich byly zakotveny do zákona přijatého Parlamentem České republiky.
Vláda k návrhu zaujala nesouhlasné stanovisko.

Návrh poslance Pavla Bělobrádka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací), ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 983):
Cílem předloženého návrhu zákona je zpřesněním definice způsobilých nákladů odstranit výkladové nejasnosti a posílit právní jistotu poskytovatelů finančních prostředků na výzkum, vývoj a inovace.
Vláda je ve shodě se svým předchozím stanoviskem ke sněmovnímu tisku č. 960 toho názoru, že s návratem právní úpravy do doby před přijetím zákona č. 194/2016 Sb. lze souhlasit pouze v případě, že bude vyřešena návaznost návrhu zákona na právo Evropské unie, aby nebyla ohrožena možnost využití výjimky pro podporu výzkumu, vývoje a inovací z jinak obecně platného zákazu udělování veřejných podpor.
Vláda k návrhu zaujala neutrální stanovisko.

vytisknout   e-mailem   Facebook   síť X