Aktuálně

20. 7. 2009 10:46

Datové schránky - přes dva týdny v provozu

1. července 2009 se Ministerstvu vnitra podařilo realizovat předposlední krok na cestě k eGovernmentu.

Strategii eGovernmentu realizuje Ministerstvo vnitra už přes dva a půl roku podle přesného plánu. Prvním krokem bylo zprovoznění kontaktních míst Czech POINT, druhým KIVS neboli komunikační infrastruktura veřejné správy. Před 14 dny vstoupily v platnost datové schránky. Poslední krok – zavedení základních registrů bude uskutečněn 1.7. 2010.

Datové schránky

Projekt datových schránek a autorizované konverze dokumentů je nástroj pro efektivní doručování dokumentů právnickým osobám, fyzickým osobám, podnikatelům a úřadům. Naším cílem bylo vytvořit státem garantovaný systém pro elektronickou komunikaci.

"Přes datové schránky bude možné odesílat a přijímat zprávy, zjišťovat stavy odeslaných zpráv, přijímat doklady o dodání a doručení či ověřovat, zda má adresát datovou schránku. Díky zřízení datových schránek budeme vědět, kolik je úřadů, jaké jsou to úřady a jaké kompetence mají. Konečně můžeme začít hodnotit, zda se veřejná správa v ČR dělá efektivně a kvalitně. Díky datovým schránkám a základním registrům budeme mít komplexní přehled o české byrokracii," uvedl náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček.

Statistické údaje – Datové schránky po 14 dnech v provozu:

Od 1. 7. 2009 do 14. 7. 2009

 

 

 

 

Odeslané obálky s přístupovými údaji

Fyzické osoby + Podnikající fyzické osoby

2875

Orgány veřejné moci

7394 

Notáři

 465

Exekutoři

 125

Právnické osoby

 376592

Celkem

 387451

 

 

 

 

Aktivované datové schránky

Fyzické osoby

 513

Podnikající fyzické osoby

 95

Orgány veřejné moci

 92

Notáři

 8

Právnické osoby 

 1288

Celkem

 1996

 

 Žádosti nabrané na Czech POINTu

Fyzické osoby

 3225

Podnikající fyzické osoby

 783

Celkem

4008 

 Testovací prostředí – počet přihlášených

OVM

199

Ostatní

1197 

Zdroj: Ministerstvo vnitra

vytisknout   e-mailem   Facebook   twitter

Fotogalerie [F] fotogalerie