Tiskové konference

17. 9. 2007 14:57

Pravidelný tiskový brifing předsedy vlády ČR Mirka Topolánka v pondělí 17. září 2007

Jana Bartošová, tisková mluvčí Úřadu vlády ČR: Dobrý den, já vás zdravím na pravidelném tiskovém briefingu předsedy vlády, kterému tímto předávám slovo.

Mirek Topolánek, předseda vlády ČR: Já vás také zdravím, dnes toho mám hodně, tak to musím vzít postupně. V první části, jak jistě víte, zvykl jsem si mluvit o nejrůznějších neprofesionalitách. Minule jsem rozdával čokolády, to se některým moc nelíbilo, dneska budete mít smůlu. Dostanete jen materiály ke studiu. Musím říct, že potrefené husy se ozvaly. Jmenovitě pan redaktor Kmenta v MF mě kritizoval za špatný vztah k novinářům. Musím říct, že právě on patří k těm, kteří mají na špatných vztazích mezi politiky a novináři lví podíl. On patří přesně k těm novinářům, kteří dlouhodobě zneužívají nelegálních úniků informací z policejních zdrojů, kteří porušují presumpci nevinny a kteří uveřejňují jednostranné informace. Myslím si, že je to zcela evidentní. Potřeboval jsem pana redaktora Kmentu hlavně proto, abych si vytvořil oslí můstek, který mnohdy kritizuji, k tomu, abych hovořil o policejním státu. Myslím si, že utváření takového pocitu, že na koho někdo ukáže, případně začne být vyšetřován, že je vinen, je to nejhorší, co se podařilo v médiích za poslední dobu vytvořit. Když státní zástupce zastaví něčí stíhání, je to podezřelé. Pravdou je přece pravý opak. Nejvyšší státní zástupkyně Renáta Vesecká v rozhovoru právě pro zmiňovanou MF uvedla, že státní zástupce není ten, kdo štve svojí oběť, aby jí uštval a postavil před soud, ale že musí být zároveň zárukou zákonnosti při vyšetřování a také toho, že budou provedeny všechny úkony svědčící nejen proti obviněnému, ale i v jeho prospěch. Musím říct, že z médií to takto znát není. Státní zástupce s tím, že musí dodržovat a hlídat zákonnost, plní funkci jak toho bývalého prokurátora, tak, samozřejmě, i funkci obhájce tím, že hájí práva toho případně obviněného. Já bych chtěl, abyste ta slova četli velmi pozorně, abychom se konečně zbavili těch manýr padesátých let, kdy tady úřadovali soudruzi prokurátoři a soudruzi z VB, případně z StB, abychom se zbavili těch manýr posledních osmi let, kdy nechala vládní strana běžně špiclovat své politické protivníky. A nejenom to. Neústavní odposlechy postihly řadu nevinných, neznámých lidí, kteří prostě měli jen tu smůlu, že se k něčemu připletli. Já bych vás žádal, abyste když už ne kvůli politikům, tak kvůli těm občanům, byli velmi opatrní a velmi dávali pozor, než někoho očerníte. Myslím, že byste se mne dnes určitě zeptali, v rámci třetí části, jestli odvolám, či neodvolám ministryni školství Kuchtovou. Abych tomu trochu předešel, tak řeknu pár věcí, které považuji za důležité. Zaprvé, to že Španělsko má jeden operační program, jako velká země, a ČR jich má 24, nepochybně není vinou této vlády, a už vůbec ne vinou Dany Kuchtové. Zdědili jsme tento problém a poslední šance jak s ním něco udělat byla možná loni v prvním pololetí, ale to je zadruhé. Odcházející vláda těch prvních devět měsíců až do září, kdy předala ministerstva neudělala vůbec nic. Tady jsme získali obrovskou ztrátu a rozhodnutí měnit operační programy, případně je spojovat, což je hlavní problém při vyjednávání s Evropskou komisí pro tu novou vládu od září, už bylo nesmírně komplikované, ne-li s tím mandátem nemožné. Po novém roce nastoupila Dana Kuchtová, a tím ji chci bránit, už to bylo absolutně nemožné. Druhá věc, kterou chci říct - pokud budu někdy měnit své ministry, tak to nikdy neudělám v přímém přenosu a nikdy jim to nebudu vzkazovat přes média. A za třetí, já nikdy nehodnotím lidi kolem sebe podle toho, co se o nich říká, co se o nich píše, jak kdo hodnotí jejich politické zázemí či soukromí. Pro mě je důležitá jediná věc, jak pracují, jaké mají výsledky, jakými jsou manažery. To bylo spíše obecně. Nyní konkrétně k tomu problému, na který jste se jistě ptali. Já myslím, že to nejpřesněji řekl vicepremiér Bursík - vyskytl se odborný problém. Je svým způsobem ohroženo čerpání v těch termínech, které jsme předpokládali. Ministryně školství to buď dá do pořádku, a nebo to do pořádku nedá, a pak skončí. Myslím si, že to je řečeno velmi jasně, nic více, nic méně. Jakým způsobem to zařídí je v této chvíli v podstatě jedno. Mně záleží na tom, aby to fungovalo, abychom mohli co nejdříve čerpat a ani mi nezáleží na tom, jak se ty programy jmenují, jak budou implementovány, kdo je bude monitorovat. To beru jak technický problém po cestě. Budu o tom hovořit více v další části při představování vládní agendy. Další problém, který jste zvládli dobře, zase musím říct, je střízlivý přístup médií k výměně našich velvyslanců v Bruselu. Myslím, že jste neskočili na tu účelovou kritiku Jiřího Paroubka, protože to chápu, že mu není po chuti, když místo jeho členy strany přijde nestraník. Ale tady byla rozhodující odbornost. Milana Vicenová je profesionál je specialista na vyjednávání strukturálních fondů a je to změna, kterou jsme potřebovali. Nicméně, Janu Kohoutovi by stejně skončil mandát a nová velvyslankyně musí mít čas připravit se na naše předsednictví v Radě EU v první polovině roku 2009. A já jsem rád, že jste to pojali tak jak jste to pojali. Čtvrtý problém - u něj cítím potřebu se vyjádřit k deklaraci evropských socialistů proti umístění amerického radaru v ČR a základny v Polsku. Musím říct, že respektuji právo kohokoliv se k tomu vyjadřovat, případně s tím nesouhlasit. Nicméně se ohrazuji proti zavádějící rétorice. Nechceme žádné nové střely v Evropě, nechceme ani žádné nové rakety, které by tu přistály z rizikových míst. A toto naznačuje, jako bychom tady měli stěhovat nové rakety SS-20 s atomovými hlavicemi, proti tomu se musím velmi striktně ohradit. I ty rakety, které jsou používány v rámci protiraketové obrany jsou rakety, které používají pouze kinetické síly a žádná nálož na nich není. Já jsem si vědom, že ta výzva socialistů je tak trochu na efekt pro veřejnost, že nemůže být myšlena úplně vážně. Protože řada těch, kteří podepsali jsou premiéři svých vlád členských zemí NATO, které velmi silně a dlouhodobě právě protiraketovou obranu podporují. Takže to beru spíše jako politickou proklamaci, ale musím odsoudit tu studenoválečnickou rétoriku, která spíš připomíná komunistickou propagandu osmdesátých let, kdy jsme všichni, takzvaně, bojovali za mír. Pátá oblast s tím souvisí. Tady musím říct, že se mi dlouhodobě nezamlouvá způsob, jakým referujete o zahraniční politice této vlády. Já se pokusím popsat poslední tři pracovní dny. Strávil tady dva dny vietnamský premiér, byl tu ministr vnitra Bavorska, pan Beckstein, byl tu již vzpomínaný šéf socialistů, ale současně premiér Porýní-Falcka, pan Beck, byla tu mongolská delegace v čele s předsedou Parlamentu. Jenom dnes je tady ministr zahraničí Iráku, je tady prezident Tadič, je tady velká sláva, setkání matky se synem, když to řeknu takto, to znamená panny Marie, brazilské patronky a pražského Jezulátka. Je tady velká recepce k brazilskému státnímu svátku. Musím říct, že z toho, co se dočtu v novinách, to vypadá, že přebíráte rovněž rétoriku Jiřího Paroubka o tom, že tato vláda nemá zahraniční politiku. Já musím říct, že naše zahraniční politika je konzistentní a daleko čitelnější, než kdykoliv předtím. A byl bych rád, a chtěl jsem vás na to upozornit, že bych tu reflexi rád viděl i v médiích. K vlastním tématům této dnešní tiskové konference. Chtěl bych vás seznámit s určitou technikou, s určitým projektem, který jsem do vlády přinesl. Určitý systém hodnocení práce vlády, určitý systém, který má řídit kabinet spíše jako fungující firmu. Vzal jsem jenom na ukázku, později se dostaneme k některým aplikacím. Já teď nechci detailně jednotlivé priority, které jsem já stanovil jako základní priority fungování vlády. Mohli bychom za tím už vidět některé projekty, zdravé veřejné finance, nultá etapa stabilizace veřejných financí, moderní a efektivní stát, což je projekt, se kterým jsme přišli již před volbami. Bezpečný občan v bezpečném státu se týká samozřejmě tří resortů, odstranění bariér pro podnikání, ale obecně, stalo se i mottem českého předsednictví EU a podpora vědy a vzdělanosti, na kterou specielně upozorňuji. Těchto pět priorit, víceméně, překrývá těch deset hlavních programových bloků, které jsme dohodli v rámci koaliční smlouvy a které jsou součástí programového prohlášení vlády. Za těmito deseti programovými oblastmi programového prohlášení se skrývá celkem 190 projektů, které vláda chválila. Já nechci polemizovat o tom, jestli je to málo, nebo jestli je to hodně. Z těchto projektů bylo zahájeno, případně dokončeno, zhruba 93 %. 14 projektů je připraveno k zahájení podle harmonogramu, který je samozřejmě v korelaci s legislativním a nelegislativním plánem vlády. To souvisí s tím, a to jsem chtěl ukázat jenom ten výstup, že jsme schopni dnes koordinovat nejenom meziresortně, toto je jeden z výstupů v oblasti sedm, který ukazuje zahájeno-nezahájeno, zpožděno, z jaké oblasti, jaké jsou problémy, jaká jsou rizika, jaká jsou úzká hrdla. Prosím, můžeme z toho odejít. Chci tím říct, že mám opravdu velmi detailní přehled o projektech, které jsou na celé čtyři roky, které jsou spíče ad hoc, o projektech, které znamenají určitou provázanost meziresortního charakteru, i o projektech které se třeba zpožďují a jsem schopen na to na vládě reagovat. Jedné konkrétní priority, která souvisí i s tím předešlým, se chci dotknout detailněji. Je to výzkum a inovace, kterou já pokládám za jednu z největších výzev nejenom této vlády, ale i České republiky. Já jsem už minule vám oznámil, že to beru jako šéfovskou věc, jako věc, které se míním věnovat naprosto osobně a mít to pod osobní supervizí. Chtěl bych především odmítnou ty politické hrátky, které se odehrávají kolem peněz z evropských fondů určených na inovace, vědu a výzkum. Kdybych opravdu chtěl jít detailně, tak bych musel říct, že po roce 2013 ČR nepochybně bude čistým plátcem do evropského rozpočtu. Všichni to ví, ale málokdo se na tu schodkovou situaci připravuje. Málokdo tuší, že po roce 2013 budeme patřit k zemím, které jako bohatší budou přispívat těm chudším. S tím souvisí i změna strukturálních fondů a jejich množství, které poplynou do české ekonomiky, do české vědy a podobně. Takové to strašení veřejnosti, když se zpozdíme s čerpáním o čtvrt roku, o půl roku, že o ty peníze přijdeme, je nesmyslné. Kdybych to chtěl popsat na příkladu, tak ty fondy pokládám za drogu a po roce 2013 nám mechanismus M+3, prodloužení čerpání o tři roky, umožní odvykací kůru na strukturální fondy, protože jich tolik nedostaneme v tom období. Kdybych chtěl mluvit specielně o inovacích vědě a výzkumu, tak ani nejde o to, kdo získá jaký pašalík, která strana či skupina bude mít vliv na rozdělování těchto peněz. Důležité je, abychom na ty peníze vůbec dosáhli, bychom vůbec uměli připravit projekty, abychom je uměli efektivně rozdělit, když, samozřejmě, musíte vědět, že to není optimální alokace, pokud o ní rozhoduje jakákoliv komise, jacíkoliv úředníci na základě kriterií, která nemohou být nikdy vyčerpávající. Chceme zabránit plýtvání a chceme zabránit korupci, nebo kvazikorupci, v této oblasti. Protože za kvazikorupci pokládám i neoptimální alokaci těchto zdrojů. Musím uvažovat jako manažer, jako manažer jsem našel chyby a jako manažer jsem byl nucen do toho projektu zasáhnout a vzal jsem celou tu věc velmi osobně, pod osobní dohled, a musím říct, že přes sobotu a neděli se podařilo celou řadu těch třecích ploch a problémů vyřešit, a snad předstoupíme před tu kontrolu, před audit shody, připraveni alespoň do té míry, že se celý program nezpozdí. Já vedu, jak víte, Radu pro výzkum a vývoj, té předsedám. V rekordní době tato Rada, musím poděkovat řediteli Blažkovi, dopracovala ten program VAVPI, když se budeme pohybovat v oblasti zkratek, to je věda a výzkum pro inovace, aby mohl být dnes předložen k auditu připravenosti. Já ten materiál tady mám. Ten materiál je důležitý pro to, abychom závazně mohli předložit právě tento program a byly připraveny i projekty Synergie s těmi dalšími programy, protože další termín by byl až v polovině ledna. A to musím říct, že by to už bylo velmi vážné. Pokud chceme v Bruselu stihnout první vlnu vyjednávání, a to říkám velmi otevřeně, musíme to stihnout do 15. října. Takže je to určitý Damoklův meč, který visí nad ministryní a svým způsobem i nade mnou, protože jinak bychom se přesunuli do příštího roku, a pak by to, samozřejmě, už byl problém. Já jsem to považoval takto za nepřijatelné, a proto jsem zasáhl. To, že bude muset být ten program vyjednán v rámci partnerů v pracovní skupině na MŠMT, je jasné. Že je nutné utvořit fungující implementační strukturu, kterou se podařilo mezitím paní ministryni trochu destruovat, je taky jasné. Kromě této akutní záchrany programu VAVPI pracuje expertní tým, vedený mojí poradkyní, bývalou ministryní školství Kopicovou, která má za úkol realizovat podporu vědy a výzkumu jako klíčovou premiérskou prioritu. Chci předložit do vlády návrh usnesení, který mi umožní aktivně koordinovat programy, kterých se to týká. To nejsou jenom ty evropské peníze v těch třech programech, to je podnikání pro inovace, VaVpI a vzdělávání pro konkurenceschopnost. Jsou to samozřejmě i státní peníze ze státního rozpočtu, které už dnes má v gesci právě Rada pro výzkum a vývoj. Připravujeme, a tím se dostávám nad ten problém, který je aktuální, připravujeme reformu tzv. 7+1 cílů, která by měla nejenom zefektivnit financování vědy, ale zejména by měla položit důraz na vytvoření špičkových pracovišť, center Excellence, tak jak o tom hovoří i ty programy strukturálních fondů, kdy se zvýší inovační schopnost ČR. To, že dosahujeme průměru EU a jsme na špičce nových zemí, je málo, my zaostáváme za tou špičkou EU, a pokud chceme postupně nahrazovat všechny ty montovny, které tady vznikly, tak nemáme jinou šanci, než zvyšovat inovační schopnost. Na té prezentaci mezitím šly, a já to nebudu opakovat, vy to dostanete, některé základní podmínky a cíle a některá řešení, která v rámci této aktivity premiéra jsou nutná. Dnešním dnem zahajujeme činnost tzv. Inovačního fora. První viditelnou akcí bude v listopadu konference Inovační forum, na němž očekávám účast desítek odborníků, Čechů, a samozřejmě Čechů, kteří uspěli v zahraničí i zahraničních hostů. Já bych chtěl, abyste i vy, a to možná navazuje na tu první část, věnovali této oblasti velkou pozornost, protože pokud se nám nepodaří do roku 2013, s přesahem tří let, skokovým způsobem zvýši inovační schopnost českých firem, českých univerzit ve spolupráci s těmi firmami, jestli nezměníme legislativu do té doby, aby vůbec bylo možné kofinancovat univerzity z výsledků výzkumu, tak potom budeme tahat za kratší konec provazu a já to beru velmi vážně a seriozně. To jsem chtěl dnes představit. Samozřejmě si ponechávám některé věci na další tiskové konference a chtěl bych, abyste věděli, že jsem ochoten kdykoliv spolupracovat s vámi právě na prezentaci a, řekl bych, osvětě a edukaci veřejnosti, a to i odborné, ve smyslu inovační schopnosti České republiky. Děkuji, jsem váš.

Jana Bartošová, tisková mluvčí Úřadu vlády ČR: Děkuji předsedovi vlády, nyní je prostor pro vaše dotazy. Prosím.

Redaktor, Lidové noviny: Dobrý den, pane premiére, jak vnímáte problém paní Kuchtové s čerpáním z Fondů EU na vědu a výzkum vy?

Mirek Topolánek, předseda vlády ČR: Já už jsem na to všechno odpověděl, pane redaktore. V této chvíli je zcela evidentní, že se pracovalo přes víkend na dvou základních problémech. Ten první vyřešila vlastně Rada pro vědu a výzkum a to byl program dopsání, specielně kapitoly 3, programu VAVPI, to se nám podařilo. A ten druhý problém, který byl řešen v gesci ministerstva školství ve spolupráci s ministerstvem průmyslu a obchodu, byl právě ten problém Sinergie, v návaznosti těch programů. Obojí se podařilo připravit do té míry, že budeme schopni to předložit jako materiál pro audit shody a já očekávám v následujících měsících velmi intenzivní práci právě ministryně Kuchtové a jejího týmu, nebo týmu, který vybuduje, aby tento problém vyřešila. Myslím si, že všechno ostatní, co bych k tomu řekl, je nad rámec toho, co říct chci nebo se k tomu říct dá. Nejlépe na to odpověděl, už jsem to řekl, Martin Bursík. Myslím si, že problém Dany Kuchtové je i v jejím náměstkovi, ona to bude muset personálně řešit, ale to je její problém, problém vlády, a v této chvíli já v přímém přenosu nic neoznamuji.

Jana Bartošová, tisková mluvčí Úřadu vlády ČR: Děkuji, Mladá fronta.

Josef Kopecký, Mf¨D: Dobrý den, Kopecký, Mladá fronta…Nesrozumitelný dotaz.

Mirek Topolánek, předseda vlády ČR: Samozřejmě, pane Kopecký, sleduji to velmi pozorně. Celá řada programů, některé jsou schváleny, některé budou schváleny, mají daleko menší problémy než ministerstvo školství s implementační agenturou a implementací těch programů. Ten problém zásadně vidím, a to není žádný útok na Jiřího Čunka. Na to, aby se podařilo koordinovat celou činnost ministerstva pro místní rozvoj, tam nás čeká hodně práce, a ten problém akutně vidím právě na ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy. Myslím si, že nakonec se podařilo dohodnout právě pro koordinaci programu podnikání pro inovace a VaVpI přes agenturu CzechInvest v těch prioritních osách, na kterých se ministři dohodli. Je to správně a v tomto smyslu právě CzechInvest se může stát základnou úspěšné implementační agentury. Já v této chvíli žádný akutní problém jinde nevidím, pokud bude signalizován, pokud by vznikl, tak ho budu řešit stejně razantně, to vás ubezpečuji.

Jana Bartošová, tisková mluvčí Úřadu vlády ČR: Děkuji, Blesk a potom Česká televize.

Redaktor, Blesk: Nesrozumitelný dotaz.

Mirek Topolánek, předseda vlády ČR: Já musím říct, že tentokrát ta první otázka je chytřejší, než ta minule, a ta druhá ne, pane Huštíku. Ta první otázka je, samozřejmě, vytržena z kontextu a pan Kubera chce zřejmě naznačit, že by platy ústavních činitelů neměly být závislé na nějakém mechanismu na platy ve státní, případně veřejné, správy. Že by měly pokrývat všechny náklady a všechny požitky spojené, případně všechny povinnosti, které má senátor jako zřízení kanceláře a tak dál. Což není návrh ani nový, ani překvapivý, řekl bych, že váš dotaz a tisk, který reprezentujete chce tento problém spíše skandalizovat, než aby ho seriozně řešil. To je problém, který v této chvíli nikdo řešit neumí, protože politická vůle k jeho řešení není. Tato vláda přistoupila k tomu, že zmrazí v této chvíli mzdy ústavních činitelů a to je možná odpověď na vaši otázku.

Jana Bartošová, tisková mluvčí Úřadu vlády ČR: Děkujeme.

Redaktor, Blesk: A druhý dotaz?

Mirek Topolánek, předseda vlády ČR: Nevím, co bych k tomu měl říct. Já musím říct, že mne celkem nechává chladným soukromí ostatních, a je to jejich problém. Proto bych chtěl, abyste respektovali soukromí mé.

Jana Bartošová, tisková mluvčí Úřadu vlády ČR: Děkujeme. Česká televize.

Jana Šimůnková, Česká televize: Co říkáte tomu, že pan Pithart se rozhodl nekandidovat na prezidenta republiky?

Mirek Topolánek, předseda vlády ČR: Tak kdyby se rozhodl kandidovat, tak se mě zeptáte, co říkám tomu, že se nerozhodl kandidovat. Oba tyto fakty by mě nechaly stejně chladným. Petr Pithart už minule prohrál, a pokud zjistil, že pro jeho případnou volbu nebude podpora, tak to jeho rozhodnutí pokládám za logické.

Jana Bartošová, tisková mluvčí Úřadu vlády ČR: Děkuji, Mladá fronta.

Redaktor, MfD: Komu patří volvo, které používáte? Nepatří Lucii Talmanové? Proč jste odmítkl odpovědět na dotaz Týdnu?

Mirek Topolánek, předseda vlády ČR: No, tak už to, že říkáte, že to je auto Lucie Talmanové, tak nevím, proč se na to ptáte mě. To je ta odpověď. Se mnou nikdo nemluvil, já jsem nic neodmítl, možná prostřednictvím lidí kolem mě, kteří podobné dotazy prostě odmítají, protože je nepokládají za dotazy, které by hýbaly českou veřejností. To auto je Lucie Talmanové, a je to dobře, že máme k dispozici auto. K té první otázce, já vůbec nepokládám toto téma za nosné téma tohoto měsíce, je to umělé téma znovu přinesené Jiřím Paroubkem, a vy mu na to opravdu naskakujete. Myslím si, že ta správná doba pro tu diskusi bude někdy v listopadu, možná prosinci, a všechno, co jsem k tomu řekl, už bylo napsáno. Myslím si, že je zbytečné to nějak zdůrazňovat. Případná nevolba Václava Klause zkomplikuje vládnutí této vlády. Nemusí to znamenat stoprocentně konec této vlády, to už jsem řekl. To, že si myslím, že si to lidovci a zelení musí uvědomovat, to je také pravda. A to je tak všechno, co se k tomu dá říct.

Jana Bartošová, tisková mluvčí Úřadu vlády ČR: Děkuji, televize Prima.

Tomáš Drahoňovský, televize Prima: Dalo by se s tím spojit i to vaše vládnutí.

Mirek Topolánek, předseda vlády ČR: Tak to bude až v příštím červnu, a do té doby už může být velmi zle. Já jsem ty termíny řekl. Ten první termín je dnešek a zítřek, a to, že jsme schopni předložit pro audit shody jak program VaVpI, tak, samozřejmě, Synergie, nebo jejich nedostatek, což byla jedna z hlavních kritik, a já bych řekl oprávněných, Evropské komise. Pokud Evropská komise svými vyjednavači bude akceptovat tuto naši připravenost, tak tím klíčovým termínem je 15. říjen, do kterého musíme vyjednat, což je zase normální, všechny problémy, které Evropská komise a DG Regio bude s těmito materiály mít, a to je standardní postup, a bude to trvat následujících dva až tři týdny. Pokud budeme schopni ty věci dojednat a budeme schopni to podepsat, tak 15. říjen je ten termín, kdy si řekneme, byli jsme úspěšní nebo nebyli jsme úspěšní. Protože jsem oznámil tento termín po vzoru Tonyho Blaira na příští červen, tak si myslím, že to řešení muselo přijít dřív.

Jana Bartošová, tisková mluvčí Úřadu vlády ČR: Děkuji, ještě nějaký dotaz? Ještě Právo.

Jitka Götzová, Právo: Proč má volvo, kterým jezdíte, mimopražskou SPZ?

Mirek Topolánek, předseda vlády ČR: To se velice pletete, má SPZ pražskou. Právo, typicky špatní informátoři.

Jana Bartošová, tisková mluvčí Úřadu vlády ČR: Děkuji, ještě nějaký dotaz? Děkujeme vám za pozornost, mějte se hezky.

Mirek Topolánek, předseda vlády ČR: Já vám taky děkuji a těším se na příště. Doufám, že budu moci pro vás připravit nějaké informace, které vás zaujmou. Nashledanou.

vytisknout   e-mailem   Facebook   twitter