Aktuálně

4. 1. 200811:18

Projekt Czech Point zahájil činnost

První den provozu se ukázal jako bezproblémový, občanům bylo poskytnuto celkem 1338 výpisů a do systému se přihlásilo více jak tři tisíce uživatelů.

Druhým dnem roku 2008 odstartovala síť kontaktních míst pro komunikaci občanů s úřady - Český podací ověřovací informační národní terminál, jehož projekt je známý pod názvem Czech Point. Účelem je poskytnout občanům ověřené výpisy z centrálních státních evidencí a rejstříků na jednom místě, aniž by občan musel navštívit několik různých úřadů státní správy. Zatím lze takto pořídit výpisy z Katastru nemovitostí, Obchodního rejstříku, Živnostenského rejstříku a Rejstříku trestů. Připraveny musely být všechny instituce, tzn. jednotlivé matriční obce, městské části, magistráty, Česká pošta a Hospodářská komora.
Ministerstvo vnitra ČR ve zprávě vyhodnotilo první den provozu (2.1. 2008) jako bezproblémový a od osmé hodiny ráno do šesti hodin večer bylo poskytnuto celkem 1338 výpisů. Do systému Czech Point se v první provozní den přihlásilo 3295 uživatelů ze 4100 oprávněných uživatelů, tedy 80 % všech oprávněných uživatelů.

Tabulka počtu výpisů Czech Pointu 2.1. 2008

Katastr nemovitostí  234 ks
Obchodní rejstřík   312 ks 
Rejstřík trestů   733 ks 
Živnostenský rejstřík     59 ks 
Celkový součet 1338 ks

Jak funguje Czech Point
Na základě identifikačního čísla organizace pro obchodní a živnostenský rejstřík, a na základě uvedení katastrálního území a čísla listu vlastnictví, bude moci pracoviště CZECH POINT poskytnout ověřený výpis. Dle možností může být veřejnosti poskytnuta rozšířená služba vyhledávání požadovaného výstupu i podle dalších kritérií.

Více se dozvíte na webu czech-point.info.