Aktuálně
4. 1. 200811:18
Projekt Czech Point zahájil činnost
První den provozu se ukázal jako bezproblémový, občanům bylo poskytnuto celkem 1338 výpisů a do systému se přihlásilo více jak tři tisíce uživatelů.
Druhým dnem roku 2008 odstartovala síť kontaktních míst pro komunikaci občanů s úřady - Český podací ověřovací informační národní terminál, jehož projekt je známý pod názvem Czech Point. Účelem je poskytnout občanům ověřené výpisy z centrálních státních evidencí a rejstříků na jednom místě, aniž by občan musel navštívit několik různých úřadů státní správy. Zatím lze takto pořídit výpisy z Katastru nemovitostí, Obchodního rejstříku, Živnostenského rejstříku a Rejstříku trestů. Připraveny musely být všechny instituce, tzn. jednotlivé matriční obce, městské části, magistráty, Česká pošta a Hospodářská komora.
Ministerstvo vnitra ČR ve zprávě vyhodnotilo první den provozu (2.1. 2008) jako bezproblémový a od osmé hodiny ráno do šesti hodin večer bylo poskytnuto celkem 1338 výpisů. Do systému Czech Point se v první provozní den přihlásilo 3295 uživatelů ze 4100 oprávněných uživatelů, tedy 80 % všech oprávněných uživatelů.
Tabulka počtu výpisů Czech Pointu 2.1. 2008
Katastr nemovitostí | 234 ks |
Obchodní rejstřík | 312 ks |
Rejstřík trestů | 733 ks |
Živnostenský rejstřík | 59 ks |
Celkový součet | 1338 ks |
Jak funguje Czech Point
Na základě identifikačního čísla organizace pro obchodní a živnostenský rejstřík, a na základě uvedení katastrálního území a čísla listu vlastnictví, bude moci pracoviště CZECH POINT poskytnout ověřený výpis. Dle možností může být veřejnosti poskytnuta rozšířená služba vyhledávání požadovaného výstupu i podle dalších kritérií.
Více se dozvíte na webu czech-point.info.