Stránka byla přesunuta do archivu

24. 9. 2003 11:47

reforma regulace a ústřední státní správy - materiály do vlády

Změněno dne 6. května 2004.

   

  • procesní audity

Materiál "Postup a pravidla pro provedení organizačního, funkčního, procesního a informačního auditu v ústředních správních úřadech, Českém telekomunikačním úřadu a Radě pro rozhlasové a televizní vysílání" bude předložen v souladu s usnesením vlády č. 237/2004 ze dne 17. března 2004 k Postupu a hlavním směrům reformy a modernizace ústřední státní správy, obsahující vyřešení gesce a organizačního zabezpečení (dále jen „reforma“). Jeho předložení dále naplňuje programové prohlášení vlády ze srpna 2004, ve kterém vláda vyhlásila záměr zajistit nezávislý audit ve všech resortech, na základě jehož výsledků má být dokončena reforma ústřední státní správy. Souhrnné uvedení do problematiky reformy je uvedeno v materiálu Návrh dalšího postupu realizace reformy a modernizace ústřední státní správy v letech 2005 2010 předkládaného vládě současně s tímto materiálem.

Cílem materiálu je zrealizovat organizační, funkční, procesní a informační audit (dále jen „procesní audit“) v ústředních správních úřadech, Českém telekomunikačním úřadě a Radě pro rozhlasové a televizní vysílání v období od dubna 2005 do konce roku 2007 s tím, že na ministerstvech proběhnou procesní audity do konce října 2006. Získány budou údaje, které napomohou zracionalizovat a zefektivnit fungování jednotlivých úřadů a připraví podklady pro reorganizaci celé ústřední státní správy.

obálka
návrh usnesení vlády
předkládací zpráva
materiál Postup a pravidla pro provedení organizačního, funkčního, procesního a informačního auditu v ústředních správních úřadech, Českém telekomunikačním úřadu a Radě pro rozhlasové a televizní vysílání
příloha
příloha - Charakteristika vybraných pozic obsazovaných při řízení auditu ze strany auditovaného úřadu a zadavatele
vypořádání připomínek

Postup a pravidla pro provedení organizačního, funkčního, procesního a informačního auditu v ústředních správních úřadech, Českém telekomunikačním úřadu a Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (kompletní materiál ke stažení)

  • obecný model státních regulačních úřadů

Materiál "Obecný model státních regulačních úřadů" bude předložen v souladu s usnesením vlády č. 237/2004 ze dne 17. března 2004 k Postupu a hlavním směrům reformy a modernizace ústřední státní správy, obsahující vyřešení gesce a organizačního zabezpečení.

Cílem materiálu je koncepčně sjednotit přístup vlády ČR k tzv. regulačním úřadům s využitím nejlepší praxe a doporučení OECD a EU. Snahou je odstranit alespoň některé současné nedostatky ve fungování těchto ůřadů. Dokument je jedním z výstupů projektu C.2 Reforma regulace v ústřední státní správě".

obálka
návrh usnesení vlády
předkládací zpráva
materiál Obecný model státních regulačních úřadů
vypořádání připomínek

  • postup realizace reformy a modernizace ústřední státní správy

Materiál "Návrh dalšího postupu realizace reformy a modernizace ústřední státní správy v letech 2005 - 2010" bude vládě předložen v květnu t.r. na základě usnesení vlády č. 237 ze dne 17. března 2004 o Postupu a hlavních směrech reformy a modernizace ústřední státní správy, obsahující vyřešení gesce a organizačního zabezpečení. Tímto usnesením v bodě IV/3 je uloženo vedoucímu Úřadu vlády ČR předložit vládě do 31. března 2005 návrh dalšího postupu realizace reformy a modernizace ústřední státní správy v letech 2005 – 2010.

Obsah materiálu a jeho závěry jsou v souladu s Programovým prohlášením vlády ze srpna 2004, ve kterém se vláda zavázala pokračovat v reformě ústřední státní správy (dále jen „reforma“) s cílem ji optimalizovat a racionalizovat. V rámci uvedeného postupu reformy vláda schválila tuto vizi: „pružná a lépe fungující ústřední státní správa, lépe reagující na průřezové a globální problémy“.

Vláda schválením materiálu upřesní a stanoví další postup reformy v nadcházejícím období. Upřesní úkoly v celém spektru celkem pěti stanovených směrech reformy: racionalizace procesů, zlepšování řízení, zvyšování kvality, řízení lidských zdrojů ve správních úřadech a racionalizace financování ústřední státní správy.

obálka
návrh usnesení vlády
příloha k návrhu usnesení vlády
předkládací zpráva
materiál Návrh dalšího postupu realizace reformy a modernizace ústřední státní správy v letech 2005 - 2010
příloha 1 - přehled jednotlivých projektů
příloha 2 - Přehled organizace reformy, jednotlivých projektů a termínů jejich splnění
příloha 3 - Schéma organizace reformy a gestorů projektů
vypořádání připomínek

Návrh dalšího postupu realizace reformy a modernizace ústřední státní správy v letech 2005 - 2010 (kompletní materiál ke stažení)

  • poslání a střednědobé cíle

Materiál "Poslání a střednědobé cíle ústředních správních úřadů, Českého telekomunikačního úřadu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání" byl předložen na základě usnesení vlády ze dne 17. března 2004 č. 237, kterým byl přijat Postup a hlavní směry reformy a modernizace ústřední státní správy, obsahující vyřešení gesce a organizačního zabezpečení (dále jen „reforma“). V rámci této reformy probíhá projekt A.1 Identifikace poslání (cílů) ústředních správních úřadů (dále jen „Projekt A.1“), jehož výstup měl připravit vedoucí Úřadu vlády ČR a podle bodu 5, Přílohy k usnesení vlády č. 237 ze dne 17. března 2004 vládu o výsledcích informovat. Souhrnné informace k reformě ústřední státní správy jsou uvedeny v materiálu Návrh dalšího postupu realizace reformy a modernizace ústřední státní správy v letech 2005 – 2010, který je vládě předkládán současně.

Vládě bylo předloženo poslání všech ústředních správních úřadů, Českého telekomunikačního úřadu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen „úřady“), které určuje důvod jejich existence a jejich odpovědnost za hodnoty ve společnosti. Poslání mělo být směrováno k budoucímu, chtěnému a žádoucímu stavu úřadů. Dále se předpokládá, že se stane součástí strategického řízení úřadů. Z hlediska zabezpečení poslání, v souladu s ním a s prioritami vlády, dále všechny úřady navrhly své střednědobé cíle na roky 2005 až 2007. Úřad vlády ČR na základě toho zpracoval souhrnný materiál, který předložil.

Materiál byl předložen vládě na jejím jednání dne 13. dubna 2005. Z programu tohoto jednání byl však materiál stažen a nadále bude využit jako podkladový materiál pro realizaci projektu A.2.

obálka
návrh usnesení vlády
předkládací zpráva
materiál Poslání ústředních správních úřadů, Českého telekomunikačního úřadu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání
příloha - Střednědobé cíle ústředních správních úřadů, Českého telekomunikačního úřadu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání
vypořádání připomínek

Poslání a střednědobé cíle ústředních správních úřadů, Českého telekomunikačního úřadu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (kompletní materiál ke stažení)

  • hodnocení dopadu regulace (RIA)

Materiál "Začlenění metody pro hodnocení dopadu regulace (RIA) do legislativního procesu" byl předložen v rámci reformy a modernizace ústřední státní správy na základě usnesení vlády ze dne 17. března 2004 č. 237 a v souladu s Programovým prohlášením vlády. Souhrnné informace k reformě ústřední státní správy jsou uvedeny v materiálu Návrh dalšího postupu realizace reformy a modernizace ústřední státní správy v letech 2005 – 2010, který bude vládě předložen v květnu t.r.

Vláda přijetím předkládaného materiálu určila jasný postup implementace metody RIA pro hodnocení dopadů regulace do legislativního systému ČR s využitím pilotních projektů tak, aby od počátku roku 2007 mohla začít platit povinnost provádět systematické hodnocení dopadů u všech návrhů zákonů a jejich věcných záměrů předkládaných vládě a nejpozději od roku 2009 byla tato povinnost rozšířena i na podzákonné normy. Práce na výběru pilotních projektů a jejich realizaci byly zahájeny bezprostředně po schválení usnesení vládou.

obálka
usnesení vlády č. 420 ze dne 13. dubna 2005
předkládací zpráva
materiál Návrh postupu začlenění metody pro hodnocení dopadu regulace (RIA) do legislativního procesu
vypořádání připomínek

Začlenění metody pro hodnocení dopadu regulace (RIA) do legislativního procesu (kompletní materiál ke stažení)

  • snižování administrativní zátěže

Materiál "Snižování administrativní zátěže podnikatelů" je dodatečným výstupem projektu C.2 Reforma regulace v ústřední státní správě, který je součástí reformy ústřední státní správy schválené vládou usnesením č. 237 ze dne 17. března 2004. Souhrnné informace k reformě ústřední státní správy jsou uvedeny v materiálu Návrh dalšího postupu realizace reformy a modernizace ústřední státní správy v letech 2005 – 2010, který bude vládě předložen v květnu t.r.

Vláda přijetím předkládaného materiálu zahájila práce na systematickém snižování administrativní zátěže podnikatelů, a to za pomoci analýzy zátěže a následného zpracování návrhu na její snížení. Dalším cílem je pak nastavit podmínky pro udržení administrativní zátěže na vládou stanovené úrovni.

obálka
usnesení vlády č. 421 ze dne 13. dubna 2005
předkládací zpráva
materiál Metodika určování velikosti a původu administrativní zátěže podnikatelů
materiál Snižování administrativní zátěže podnikatelů - akční plán
tabulka snižování zátěže
vypořádání připomínek

Snižování administrativní zátěže podnikatelů (kompletní materiál ke stažení)

  • koordinace ústřední státní správy vůči územní veřejné správě

Materiál "Analýza koordinačních mechanismů ústřední státní správy vůči územní veřejné správě" je vládě předkládán na základě usnesení vlády ze dne 17. března 2004 č.237 o Postupu a hlavních směrech reformy a modernizace ústřední státní správy, obsahující vyřešení gesce a organizačního zabezpečení. Přílohou k tomuto usnesení v bodě 2.1. je uloženo ministru vnitra ve spolupráci s ministrem informatiky a vedoucím Úřadu vlády předložit v návaznosti na projekt „B.3 Lepší koordinace ústřední státní správy směrem k územní veřejné správě“ vládě do 31. prosince 2004 analýzu koordinačních mechanismů ústřední státní správy vůči územní veřejné správě.

Cílem analytického materiálu je popsání koordinačních mechanismů pro komunikaci mezi ústřední státní správou a územní veřejnou správou v současné podobě s odhalením jejích kladů a nedostatků. Analytický materiál je podkladem pro realizaci další části projektu, která si klade za cíl zlepšení koordinačního a komunikačního rozhraní mezi ústředními správními úřady a ostatní společností (obcemi, kraji, podnikateli, sdruženími).

obálka
návrh usnesení vlády
předkládací zpráva
materiál Analýza koordinačních mechanismů ústřední státní správy vůči územní veřejné správě
příloha 1 - Ustanovení zákonů vztahujících se ke koordinaci a komunikaci ústřední státní správy s územními samosprávnými celky
příloha 2 - Aktivity dosavadní horizontální koordinace výkonu státní správy
příloha 3 - Koordinační mechanismy výkonu státní správy v přenesené působnosti
příloha 4 - Využití zkušeností z komunikace veřejná správa - veřejnost
příloha 5 - Kontrola orgánů krajů
příloha 6 - Dozor
příloha 7 - Koordinace v oblasti veřejných služeb
příloha 8 - Hodnocení koordinace a komunikace VÚSC - ÚSS

Analýza koordinačních mechanismů ústřední státní správy vůči územní veřejné správě (kompletní materiál ke stažení)

vytisknout   e-mailem   Facebook   síť X