Úřad vlády nově přechází na doménu vlada.gov.cz. Více informací

Tiskové konference

15. 8. 2012 12:59

Tisková konference po jednání vlády, 15. srpna 2012

Michal Schuster, tiskový mluvčí vlády ČR: Dobré odpoledne, dámy a pánové. Vítám vás na tiskové konferenci po jednání vlády, na které vítám předsedu vlády Petra Nečase, ministra financí Miroslava Kalouska a ministra zemědělství Petra Bendla. Pane premiére, poprosím vás o úvodní vyjádření.

Petr Nečas, předseda vlády ČR: Dobrý den, dámy a pánové. Vláda ČR dnes projednala celou řadu bodů včetně několika návrhů zákonů. Já bych si dovolil zmínit několik z nich. V prvé řadě vláda schválila návrh zákona o provozování sázkových her, který v minulosti několikrát přerušila. My jsme ho schválili s tím, že podrobnosti samozřejmě řekne pan ministr financí, ale chci zdůraznit, že nyní počítáme s notifikačním jednáním s Evropskou komisí. Ta povolení bude vydávat specializovaný finanční úřad. Sázkové hry se budou dělit na povolované a odhlašované. Bude také možnost pro obce regulovat vyhláškou některé typy her. Tzn. tam, kde jsou technická zařízení přímo obsluhována tím hráčem nebo účastníkem sázkové hry, kasinové hry, bingo turnajem malého rozsahu apod. Také dochází k liberalizaci v oblasti zahraniční majetkové účasti, kde doposud je to možné pouze v případě sázkových her v kasinu. Nyní je to rozšířeno na všechny druhy sázkových her, ale nadále se počítá s povinností sídla provozovatele v ČR. Což je jeden z důvodů notifikačního jednání s Evropskou komisí, protože ty názory tady se nepodařilo uvést do souladu, tzn., není jistota, zda je to v souladu s právem Evropské unie. Dále jsme projednali návrh zákona o katastru nemovitostí, podrobnosti k tomu řekne pan ministr zemědělství Bendl. Chci zdůraznit, že hlavním motivem tohoto návrhu je schválený nový Občanský zákoník a tento návrh zákona o katastru nemovitostí musí reagovat na tuto novou širší právní úpravu. Schválili jsme také návrh zákona, kterým se mění zákon o státním podniku, opět podrobnosti řekne pan ministr zemědělství Bendl. Protože to je součást i vládního konsolidačního balíčku, jeho součástí je tedy aktivizace státních podílů a státních aktiv, včetně prostředků, které jsou v některých státních, ale i národních podnicích. Vedle toho jsme dnes také projednali, za přítomnosti pana nejvyššího státního zástupce doktora Zemana, zprávu Nejvyššího státního zastupitelství o činnosti soustavy státního zastupitelství v minulém roce. Chci zdůraznit, že to bylo velmi podnětné jednání a že i na základě tohoto jednání vláda chce, a já jsem to dnes navrhl, abychom nadále projednávali pravidelně tyto zprávy, protože doposud byly součástí jakési informace pro vládu. My chceme, aby se vláda těmito zprávami Nejvyššího státního zastupitelství seriózně zabývala, aby je v budoucnosti projednávala případně i Poslanecká sněmovna. To co z této zprávy plyne, především z hlediska dlouhodobého vývoje můžeme konstatovat stagnaci kriminality, resp. její mírný postupný pokles. Existuje samozřejmě celá řada problémů, např. tato zpráva poukazuje na problém přeplněnosti českých věznic v důsledku velkého počtu odsouzených k odnětí svobody s tím, že problémem je především recidiva těchto odsouzených. Je tady nezbytné také zmínit, že u hospodářské trestné činnosti byly v širší míře zaznamenány případy poškozování finančních zájmů Evropské unie, tzn. především v oblasti dotací a jednotlivých operačních programů. Co se týče například drogové scény, tak ta se podle státního zastupitelství zásadně nemění. I když počty stíhaných i obžalovaných osob postupně narůstají. V oblasti korupce byl zaznamenán vyšší nápad. Podle statistik dochází i k většímu počtu stíhaných osob. My jsme také požádali pana nejvyššího státního zástupce, aby v budoucnosti byla vedena konkrétní statistika, kolik vlastně případů bylo trestně stíháno, kolik potom bylo ve skutečnosti opravdu pravomocně odsouzeno. Myslím si, že je to nesmírně důležitý údaj pro samotné státní zastupitelství, pro justici, ale i pro vládu a veřejnost, protože přeci jen ukazuje potom i určitou úspěšnost této veřejné žaloby. Čili já bych nyní poprosil pana ministra financí k návrhu zákona o provozování sázkových her.

Miroslav Kalousek, ministr financí: Ano, děkuji. Dámy a pánové, hezký den. Vláda přerušila 18. dubna 2012 projednávání této novely, protože byly některé námitky proti předkladateli, týkající se kompatibility s evropským právem. Oproti stávající právní úpravě, která umožňuje zahraniční majetkovou účast pouze v kasinu, předkládaný návrh zákona rozšiřuje zahraniční majetkovou účast na všechny druhy sázkových her. Nicméně ponecháváme tam povinnost sídla provozovatele v ČR. Nemusím myslím příliš zdůrazňovat, proč nám na tom tolik záleží. Ta podmínka je podle našeho názoru ospravedlnitelná z důvodů veřejného pořádku, veřejné bezpečnosti, ochraně spotřebitele i veřejného zájmu jako takového. Nicméně vzhledem k některým námitkám odboru kompatibility mi vláda uložila obrátit se na Evropskou komisi a Evropskou radu. Evropská rada doručila v minulých dnech stanovisko, že není oprávněna k takovémuto stanovisku. Evropská komise odmítla dát předběžné stanovisko s tím, že se vyjádří v rámci notifikačního procesu. Jinými slovy řekla, Česká republiko, pokud ti na tom tak záleží, tak nechť ten zákon vláda schválí a notifikuje ho v řádném řízení s Evropskou komisí. My během 3 – 4 měsíců, protože tak dlouho trvá notifikační proces, dáme závazné stanovisko, zda to je či není v souladu s evropským právem. To je tedy postup, kterým se budeme ubírat. Dnes vláda schválila tuto předlohu a uložila mi neprodleně zahájit notifikační proces. Návrh kromě této úpravy u zahraniční majetkové účasti, nově stanovuje působnost v rámci povolovacího řízení pod strukturu Generálního finančního ředitelství. Tím, že jsme již v minulém roce odstranili výjimku a učinili jsme ze sázek a hazardu standardní daňové subjekty, je mnohem komfortnější a účinnější, když povolovací řízení povede Generální finanční ředitelství. To povolení bude vydávat specializovaný finanční úřad, který má působnost v rámci celé ČR. Sázkové hry jsou rozděleny do dvou základních skupin. Jsou to povolované, kdy je musí specializovaný finanční úřad povolit, a ohlašované, kde je pouze registrační povinnost. To co je docela důležité, je dvojí režim povolovacího řízení. První část spočívá v získání základního povolení, to má celostátní platnost pro konkrétní druh sázkové hry. A druhá část spočívá v získání povolení k umístění, jehož platnost je místně omezena na konkrétní místo provozování sázkové hry. Specializovaný finanční úřad je povinen přihlížet k obecně závazným vyhláškám obcí. Obce budou mít plné právo regulovat, kde si přejí či nepřejí mít onu hernu umístěnou. Ohlašované hry spadají pod režim ohlašování, tzn., nemusíte je mít povolené, ale musíte je registrovat. Podléhají tomu tomboly, jejichž úhrnná výše výher přesahuje 100 tis. korun. Nechceme samozřejmě omezovat nebo šikanovat běžné tomboly na mysliveckých a hasičských plesech. Nicméně ten institut se dá i zneužít, tzn., je tam stanovená hranice 100 tis. korun. Tzv. spotřebitelské sázkové hry, kde omezujeme ohlašovací povinnost spodní hranicí 2 mil. korun. Nad 2 mil. korun výher už to podléhá ohlašovací povinnosti. Rovněž návrh výslovně rozlišuje herní prostor, ve kterém je možné provozovat sázkové hry. Budou to herní střediska, herny, kasina, sběrná a prodejní místa. Reflektuje samozřejmě i technologický vývoj. Současná povolení na internetové kurzové sázky, která se vydávají podle současné právní úpravy podle § 50, jsou v tomto návrhu už více rozvedena a expressis verbis stanovujeme konkrétní podmínky pro povolování a provozování tohoto druhu sázení. Výrazně je také zpřísněn režim správního dozoru a správního trestání, neboť na hazard musí být přísnost. Tolik asi hlavní změny tohoto dnes schváleného návrhu a zítra zahajuje Ministerstvo financí notifikační proces s Evropskou komisí.

Petr Nečas, předseda vlády ČR: Já chci jen doplnit, aby bylo úplně jasné, že do sněmovny tím pádem to půjde až po skončení tohoto notifikačního procesu. Takové je pravidlo. Prvně je provedena notifikace a teprve pak projednání v parlamentu. Já teď poprosím pana ministra zemědělství ke dvěma jeho bodům.

Petr Bendl, ministr zemědělství: Hezký dobrý den, dámy a pánové. Já mám pro vás dvě informace. Vláda dnes na svém jednání projednala návrh zákona o katastru nemovitostí, nový katastrální zákon a také jak říkal pan premiér, jde o novelu zákona vynucenou změnami Občanského zákoníku. Tento materiál v zásadě přebírá dosavadní osvědčenou právní úpravu technické stránky vedení katastru. Zpřísňuje se rozsah přezkumu listin předložených k zápisu právních vztahů k nemovitostem. Nově se definuje předmět evidence v katastru tak, aby odpovídal definici nemovitosti v novém Občanském zákoníku. Všechna věcná práva se budou do katastru vkládat výlučně vkladem z důvodu zásady materiální publicity. Zvyšuje se informovanost účastníků vkladového řízení nad rámec požadavků stanovených správním řádem. Tady mohu říct, že vláda vyšla vstříc zejména občanskému sdružení majitelů domů a bytů v tom, aby lidé byli informováni ještě před vkladem, a to cestou informace prostřednictvím datových schránek. Neboť ty si každý může zřídit, a aby se proces nezdržoval, nepůjde to poštou, ale touto jednoduchou formou. Pokud o tom kdokoli bude chtít být informován nad rámec správního řízení, tuto informaci dostane. Dále uplatňuje se v zákoně tzv. zásada pořadí. Zápisy budou prováděny v pořadí, v jakém byly listiny pro zápis doručeny katastrálnímu úřadu. Nově se budou evidovat i cenové údaje pro potřeby orgánů veřejné moci a realitního trhu. Katastr zůstane i nadále veřejným seznamem. Zvyšuje se elektronizace katastru, a co se zvyšuje, je počet možných zápisů práv do katastru nemovitostí. To zase vychází z toho Občanského zákoníku, kde je patnáct nových věcných práv, včetně nájmů a pachtů, pokud o to budou dotčení občané stát, mohou být takto zapsána jejich práva v katastru nemovitostí. Z toho možná vznikla i jistá fáma o tom, že tento návrh zákona přináší zvýšení poplatků. Pokud jste četli důvodovou zprávu, ano, počítáme s vyššími příjmy, ale to je vzhledem k tomu, že se zvyšuje právě počet věcných práv, která bude možné do katastru zapsat. Poplatky byly zvýšeny již dříve a platí od 1. ledna, tudíž tento návrh zákona žádné poplatky nezvyšuje, pouze jejich počet je větší. Tolik informace k zákonu o katastru nemovitostí a pak ještě druhou informaci k zákonu o státním podniku. Dojde k úpravě, která nebude složitá. Úprava říká, že si může zakladatel státního podniku zřídit tzv. fond zakladatele a uložit tak státnímu podniku odvést státu prostřednictvím a za rozhodnutí vlády, k případnému jinému využití ve státním rozpočtu. Totéž se bude vztahovat i na národní podniky, potažmo na Národní podnik Budvar, protože jich víc nemáme.

Michal Schuster, tiskový mluvčí vlády ČR: Děkuji. A nyní je prostor pro vaše dotazy. První dotaz prosím.

Česká televize, Eva Davidová: Dobrý den. Pane ministře, prosím, na vás bych měla dotaz, který se týká těch sázek. Máte spočítáno, jak vysoká ztráta vzniká státu tím, že tady zahraniční provozovatelé neodvádějí daně? A druhá otázka, jestli se stát neobává arbitráží kvůli změně, která umožní obcím zbavit se těch video loterijních terminálů už za 6 měsíců, a ne za tři roky, jak je to stanoveno teď?

Miroslav Kalousek, ministr financí: Upřímně řečeno, to se počítá pochopitelně velmi obtížně. Zejména v případě internetových sázek. Já jsem byl tuším v roce 2008, někteří koaliční partneři na mně podali asi 67 trestních oznámení, tehdejší koaliční partneři, že jsem povolil internetové sázky i domácím provozovatelům. Do té doby to bylo zakázáno, tzn., sice se tady na internetu sázelo, ale sázet se mohlo jen u těch ze zahraničí. Tím, že za určitých regulačních podmínek ty licence dostali i domácí provozovatelé, tak mohu doložit, že tímto krokem se vybralo o několik set milionů korun více do pokladny, protože oni tady platí daně a mohou se tak i oni účastnit těch internetových sázek. Ale kolik uteče do zahraničí u těch zahraničních, na to neexistuje žádná přesná statistika. Upřímně řečeno, nejsem si ani jist, jak bychom to mohli zjistit. Nedomnívám se, že za této situace půjdou sázkové firmy do arbitráže s ČR. Samozřejmě nikdy neexistuje nulové riziko arbitráží, nicméně od roku 2007 ČR žádnou arbitráž neprohrála. Já pevně doufám, že tuto bilanci udržíme. Tzn., neobáváme se takového rizika, které by mohlo být reálné. Samozřejmě zažalovat nás může kdokoliv.

ČTK, Jakub Dospiva: Já jsem se chtěl zeptat na ten přesun peněz z lesů, zda to za prvé bude už do letošního rozpočtu, nebo do rozpočtu na příští rok. Za druhé, já si pamatuju, když se ty debaty začínaly vést, tak jste hovořili o tom, že peníze půjdou na sanaci důchodového účtu. Jestli v této chvíli to platí nebo neplatí?

Petr Nečas, předseda vlády ČR: Ano. Počítá se s tím již v návrhu státního rozpočtu pro příští rok a půjde to proti deficitu důchodového účtu. Čili vláda postupuje přesně podle svého záměru.

Reuters: Dobrý den. Já bych měl otázku na pana premiéra, jestli můžu s dovolením mimo dnešní agendu, ale týká se to důležité věci, a sice toho zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi, který je dneska projednáván v Senátu. Tak jestli můžu s dovolením dvě menší otázky. Jedna je nějaká vaše reakce na kritiku, která zaznívala dneska opět ze strany sociální demokracie, která se protentokrát pokouší argumentovat věcně, nějakými argumenty. A druhá otázka, až se to zřejmě vrátí do Sněmovny, tak jestli jste si jisti tím, že se podaří to veto přehlasovat, respektive jestli třeba přišla na řadu úvaha spojit hlasování o tomto zákoně nějakým způsobem s důvěrou vládě? Děkuji.

Petr Nečas, předseda vlády ČR: Za prvé, já jsem příliš věcné kritiky ze strany sociální demokracie a levice obecně na téma tohoto zákona nezaznamenal. Jestli je někde nějaký kritický střípek, nebo věcně kritický střípek, tak je to samozřejmě možné. Za další, sociální demokracie byla 8 let ve vládě v této zemi. Viděla, že je tady nějaká judikatura nejvyšších soudních instancí, včetně Ústavního soudu, včetně rozhodnutí zákonodárných sborů z 90. let. Tento problém nebyla schopna vyřešit. Vláda pod mým vedením za dva roky svého působení dala návrh, který chci velmi zdůraznit, není pouze otázkou nějaké politické dohody v rámci vládní koalice. Je to také návrh, který má svůj prvek v dohodě 17 církví a náboženských obcí, nejenom tedy křesťanských, ale včetně Federace židovských obcí, což je mimochodem unikátní situace z celospolečenského hlediska. Dokonce unikátní hodnota celospolečenského hlediska. A je to také dohoda mezi politickou reprezentací a těmito 17 církvemi a náboženskými obcemi. Takže já považuji tu věc za velmi důležitou a chci také zdůraznit, že to dlouhodobě řeší problém postavení a vzájemného vztahu státu a církví. Církve přestávají být v podstatě státními organizacemi, kde dokonce jejich zaměstnanci jsou placeni ze státního rozpočtu jako nějací úředníci, což není dobře ani pro ty církve, ani pro ten stát. A především chci říct, že z dlouhodobého horizontu je toto řešení pro stát výhodnější a rozpočtově šetrnější, než setrvání stávajícího stavu. Jinými slovy přijetí tohoto návrhu zákona daňovým poplatníkům, kteří vidí dál než za nejbližší roh, tzn. dál, než za horizont jednoho rozpočtového roku, nebo jednoho volebního období, tak finanční prostředky ušetří. Co se týče dalšího procedurálního postupu, já mohu pouze vyjádřit přesvědčení, že poslanci vládní koalice, respektive, že se najde zodpovědná většina v Poslanecké sněmovně, která tento návrh podpoří poté, co se vrátí ze Senátu. Nemám důvod uvažovat o jiných alternativách. V případě, že by nastaly, tak mohu pouze zopakovat své oblíbené přísloví: “Až u toho mostu budeme, tak ho přejdeme“.

Miroslav Kalousek, ministr financí: Mě velmi mrzí, že téměř nezaznívá argument, co že se sociální demokracie domnívá, že se s těmi vyplacenými penězi stane. Ona tady vytváří dojem, že o ně společnost přijde. Já bych chtěl říct, že o ně společnost nepřijde, protože co církev z vyplacených prostředků bude financovat – 1,5 mld. platí dnes státní rozpočet platy duchovních, ty potom církve budou platit z těchto prostředků, budou si vyplácet svoje duchovní sami. A dále církve ze svých prostředků financují a budou financovat opravy sakrálních, tedy kulturních památek, církevní zdravotní služby, církevní sociální služby a církevní školství. Sociální služby, zdravotní služby, opravy památek a školství, to všechno jsou společenské oblasti, do kterých veřejné rozpočty masivně intervenují. A budou intervenovat dál. Tzn., jestli do těchto oblastí ty prostředky půjdou přímo ze státního rozpočtu, nebo prostřednictvím části občanské společnosti, což jsou církve, neznamená, že o to ta společnost přijde. Až budeme jednou umírat v hospicu, tak nám bude opravdu jedno, jestli ten hospic provozuje hejtman, biskup nebo ministr. Půjde nám jenom o to, aby ty služby byly kvalitní.

Petr Nečas, předseda vlády ČR: Plus musím připomenout, že více než 1500 českých, moravských a slezských obcí a měst má zablokováno na svém katastru nějakou nemovitost nebo pozemek, se kterým nesmí již více než 20 let nakládat a velmi často to podvazuje územní, ekonomický rozvoj 1500 obcí a měst v ČR.

Televize Nova, Směšková: Dobrý den. Já mám takové prázdninové téma. Zajímá mě, kde a jak jste popřípadě strávili svojí dovolenou, s panem ministrem Kalouskem jsme na toto téma již hovořili, takže to je dotaz spíše na vás. Ad 2 mě zajímá, a to už je dotaz pouze na pana premiéra, jestli dostali vaši ministři nějaká doporučení, co se týče dovolené, narážím na slova francouzského prezidenta, který doporučil svým ministrům, aby třeba ji trávili raději doma a šli tak příkladem svým občanům v době úsporných opatření. Děkuji.

Petr Nečas, předseda vlády ČR: Tak já můžu říci, že svojí dovolenou považuji za soukromou věc a děkuji za optání. Co se týče doporučení, tak doporučení jsem nedával, protože zřejmě mám hlubší důvěru v úsudek svých ministrů než třeba někdo jiný, který stojí v čele třeba nějaké jiné vlády. Nicméně protože platí, důvěřuj, ale prověřuj, tak mám samozřejmě seznam jednotlivých členů vlády z hlediska teritoria jejich dovolené a můžu říci, že jsem velmi spokojen.

Miroslav Kalousek, ministr financí: Promiňte mírnou nadsázku tedy. Já jsem si přečetl o dovolené ve Figaru, že sotva bývalý francouzský prezident opustil svůj příbytek za účelem odjezdu na dovolenou, tak do toho prázdného domu vtrhla policie a hledala důkazy o financování volební kampaně. Tak možná zda to doporučení nového francouzského prezidenta zůstaňte raději doma, se neopíralo spíše o tuto skutečnost.

Petr Nečas, předseda vlády ČR: Ale vzhledem k tomu, že dnes i česká média zveřejnila, že například na pobřeží Jadranu se vyskytl žralok, tak předpokládám, že o to více členové vlády, kteří ještě nějaký den dovolené mají před sebou, ho stráví spíše u českého rybníka.

Petr Bendl, ministr zemědělství: Já jsem byl v Čechách a na Moravě. Nebylo to na základě doporučení pana premiéra, nebo kohokoli jiného. Bylo mi dobře, užil jsem si to. Víc myslím, že to není potřeba asi komentovat.

Petr Nečas, předseda vlády ČR: Já tedy také aby bylo jasno, ty dva týdny jsem byl v ČR. Tak aby to nezůstalo skryté.

Česká televize, Eva Davidová: Já bych ještě prosím na pana ministra zemědělství jeden dotaz. Chci se zeptat, jestli už váš úřad prověřil zakázky Lesů ČR, které se týkaly poradenství firem spjatých s podnikatelem Ivo Rittigem a jak toto prověřování tedy dopadlo? Jestli už jsou jeho výsledky?

Petr Bendl, ministr zemědělství: Jsou to zakázky z období, kdy já jsem ministrem zemědělství ještě nebyl. To bylo někdy na začátku roku 2011. Jsou to zakázky všechny do dvou milionů korun, pokud se nepletu, nebo všechny dvě, které tam byly podle mých informací. Protože jsem tam vyslal kontrolní orgány, byť to není běžná věc, abychom tyto podlimitní zakázky tímto způsobem kontrolovali. Podle informací z kontrolního odboru tam k žádnému pochybení nedošlo.

Televize Prima, Lenka Pastorčáková: Já bych chtěla poprosit pana premiéra, jestli byste se ještě mohl vrátit k tomu sporu policejního prezidenta s ministrem vnitra, protože se zdá, že to neustále vlastně graduje a obviňují se z pomluv, z vydírání. Jestli tam vůbec vidíte nějaký konec tohoto sporu, že by třeba jeden už měl mlčet, nebo co byste navrhoval?

Petr Nečas, předseda vlády ČR: No jeden by měl mlčet. Ano, to se netýká pouze sporu s panem ministrem vnitra. Protože pan policejní prezident rozehrává pro mne naprosto nepochopitelnou hru sporu s dalšími členy vlády, s naprosto neuvěřitelnými výroky, které jsem se dnes opět dočetl, jak on bude statečně bojovat proti korupci a to že je důsledek. To že on slovně napadá členy vlády, nikoliv, že by členové vlády napadali jeho, tak to je věc jiná. Nevím, co tím sleduje, nevím, jaký to má význam a především je to neúnosné. Vyjmenujte mi jednu jedinou západoevropskou zemi, kde by si policejní prezident dovolil to, co si dovolil v této zemi. Já samozřejmě chápu, že na rozdíl od členů vlády, kteří jsou odvolatelní na minutu, takže si pan policejní prezident nějakým způsobem zřejmě hoví v pozici ze zákona těžko, nebo prakticky neodvolatelného funkcionáře, ale já bych mu velmi doporučil, a protože jsem byl tázán na názor jednoho francouzského prezidenta, tak bych tady připomenul jeden výrok předchůdce současného francouzského prezidenta, který byť v jiné souvislosti řekl výrok, že „někdo promarnil dobrou příležitost mlčet“.

Mediafax, Jan Drahorád: Já mám dotaz na pana ministra financí. Vzhledem k tomu, že teď začne notifikační proces ohledně loterijního zákona, původně měl tento zákon platit u nás od roku 2013, předpokládá se tedy posun jeho platnosti, pokud projde schválením, a nemohl být tento notifikační proces zahájen již dříve, když i tam budeme muset Evropské komisi vysvětlovat pravidla? A pak mám druhý dotaz na pana ministra Bendla. Jestli už existují nějaké studie, kolik by se z fondů zakladatele, pokud se bude dělat u českého Budvaru, kolik by se mohlo převést do státního rozpočtu?

Miroslav Kalousek, ministr financí: Tak já snadno odpovím. My jsme samozřejmě nemohli předpokládat odpověď příslušného DG, neboli Generálního ředitelství pro vnitřní trh a služby. My jsme předpokládali tu odpověď do 22. června, dostali jsme avízo, že v tomto termínu nebudou nám schopni odpovědět. Odpověděli nám do 18. července. Ta odpověď v zásadě odmítla dát závazné stanovisko a řekla, notifikujte. Jaksi tuto odpověď jsme nemohli očekávat. Notifikační proces předpokládáme 3, 4 měsíce. Tzn., předložíme na přelomu prosince/ledna roku 2012/2013, nebo na přelomu let 2012/2013 do Poslanecké sněmovny. Nicméně chtěl bych zdůraznit, že odstranění daňové výjimky a danění loterijní daní už bylo přijato koncem roku 2011 rychlou novelou a na tom se tedy nic nemění.

Petr Bendl, ministr zemědělství: Žádné konkrétní studie na to, kolik bychom z kterého státního podniku mohli převést do státního rozpočtu, neexistují. Návrh zákona počítá s tím, že je tam zkrátka volný prostor na zvážení zakladatele a musí to odsouhlasit vláda. Tudíž předpokládám, že to bude vždy v rámci debaty na téma státní rozpočet.

Petr Nečas, předseda vlády ČR: A hospodářské výsledky příslušného podniku.

Michal Schuster, tiskový mluvčí vlády ČR: Děkuji. Dámy a pánové, čas tiskové konference se naplnil. Děkujeme za účast. Hezké odpoledne.

vytisknout   e-mailem   Facebook   síť X

Zvuková příloha

Tisková konference po jednání vlády, 15. srpna 2012

Související zprávy