Aktuálně

24. 8. 2012 15:52

CzechTrade pomůže hlavně malým a středním firmám

Agentura CzechTrade se má věnovat především službám doma a orientovat se více na potřeby malých a středních podniků, zní nové nasměrování agentury. Její obchodní mise se navíc sloučí s misemi agentury CzechInvest.

Chceme CzechTrade přeměnit ve štíhlou a úspornou organizaci, která bude schopna úzce spolupracovat s podnikateli v českých a moravských regionech a bude vytvářet předpoklady pro jejich úspěšné působení na zahraničních trzích,“ uvedl v pátek ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba. „Taková organizace bude propojovat domácí nabídku se zahraniční poptávkou,“ dodal.

Ministerstvo průmyslu a obchodu se rozhodlo ke sloučení sítí obou agentur do jednotné sítě obchodních misí rezortu začátkem srpna letošního roku. V současnosti má 38 kanceláří, ale do konce příštího roku by měla mít 70 pracovišť v 56 zemích světa. Jejich sloučení je součástí nové exportní strategie ČR na roky 2012 až 2020.

MPO představilo 12 prioritních exportních zemí

Součástí nové exportní strategie je také výčet dvanácti prioritních zemí pro český export. Je mezi nimi například Brazílie, Čína, Indie, Irák, Ukrajina či Spojené státy. Ministerstvo představilo také 25 zájmových zemí, na které má být rovněž upřena zvýšená pozornost.

Podnikatelské reprezentace v současnosti podávají nominace na obsazení míst v jednotlivých destinacích. Na podzim se pak budou podílet i na konkrétním výběru tak, aby do konce letošního roku byly obsazeny kanceláře ve všech 12 prioritních i 25 zájmových zemích, na které se Strategie zaměřuje především,“ uvedl na tiskové konferenci ministr Martin Kuba.

vytisknout   e-mailem   Facebook   síť X

Fotogalerie [F] fotogalerie